Forumindex Chiforum.se
Sveriges Största Chihuahuaforum

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Julsnarr

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> När Juldagsmorgon Glimmar 2010
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Lilla w
Veteran
Veteran

Registreringsdatum: 14 februari 2006

InläggPostat: mån dec 06, 2010 8:02 pm    Rubrik: Julsnarr Svara med citat

(Jag hoppas att inte en liknande tråd redan finns i år, om så är gör får ni hänvisa mig rätt Wink )

Vet att vi förra året (?) snackade mycket julgodis här. Nu vill jag ha inspiration! Vilket hemmagjort julgodis kan ni inte vara utan? Har ni några väl beprävade toppenrecept att dela med er av? Jul2
Champion
Champion

Registreringsdatum: 07 januari 2007

InläggPostat: tis dec 07, 2010 9:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Här är min familjs favvo julgodis. Julnougat kallar vi det, görs kvällen innan jul och äts bara på julafton...för den brukar i regel ta slut. Jag kan tyvärr inte äta den längre pga min nötallergi...

En del mörkblock choklad.
En del odensenougat.
Halv del skållad mandel

Svält och blanda och rör i skållad mandel som är hackad på "längden".
Skeda upp i ischokladformar.
mums!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
EmmaW
Forum-nörd
Forum-nörd

Registreringsdatum: 12 april 2007

InläggPostat: tis dec 07, 2010 10:03 pm    Rubrik: Svara med citat

Oj, såg inte denna tråd. Startade just en julbakstråd under "Julkategorin". Där har jag hunnit lägga ut ett recept Very Happy

www.merrymarvels.se
www.emmawelin.blogg.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Charlotta
Champion
Champion

Registreringsdatum: 22 december 2009

InläggPostat: sön dec 12, 2010 8:55 pm    Rubrik: Favoritgodis Dajm Svara med citat

4 tsk cacao, 4 msk mjölk, 4 msk sirap, 2 dl socker, 200 gr margarin, 1,5 dl hackad mandel och 200 gr ljus blockchoklad.

Koka allt utom blockchokladen mellan 12- 20 minuter i en vid gryta
( gör "kulprovet) Koka kraftigt och rör ofta i grytan. Slå ut smeten på en ugnsplåt med bakplåtspapper. Låt stelna och svalna. Häll på chokladen och ställ kallt. Bryt till lagom stora bitar.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> När Juldagsmorgon Glimmar 2010 Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet